0
0

آموزش سازدهنی مشهد

206 بازدید
صبا

صبا جلال الهی 12 ساله تحت آموزش هادی صمدی

سازدهنی کروماتیک (Chromatic Harmonica)

اگر سبک موسیقی خاصی رو مد نظر نداری و فقط جذب این ساز شدی ، سازدهنی کروماتیک بهترین گزینه برای انتخاب هست.

چیزی که این سازدهنی رو از بقیه مدل های سازدهنی متمایز کرده، وجود یک میله فلزی به نام اسلاید (slide) است که باعث میشه تعداد نت های هر سوراخ رو از 2 نت به 4 نت افزایش بده. از این 4 نت، 2 نت اون نت های عادی و 2 نت دیگه، نیم پرده بالاتر اجرا میشن و این کار تنها با فشار دادن اسلاید صورت میگیره.

بهترین مدل سازدهنی کروماتیک برای شروع آموزش، سازدهنی های 12 سوراخ میباشد. شما به کمک سازدهنی 12 سوراخ شما قادر خواهید بود که تمام آهنگ ها و نت های ایرانی و خارجی را به راحتی بنوازید.

ساختمان این ساز طوری طراحی شده که با فشار دادن اسلاید زبانه موجود در زیر لبه سازدهنی جابجا شده و جریان هوا به سمت سوراخ هایی که نیم پرده بالاتر کوک شدن میره و نت های نیم پرده بالاتر، اجرا میشن.

لوگو

سازدهنی کروماتیک تقسیم میشه به دسته های 10 سوراخه ،12 سوراخه، 14 سوراخه و 16 سوراخه که به ترتیب از 2.5 اکتاو تا 4 اکتاو رو پوشش میده. به طور کلی سازدهنی کروماتیک شامل سبک های IRISH ,JAZZ POP,  FOLK, و CLASSICAL  میشود.

علاوه بر مشخصات گفته شده سازدهنی کروماتیک یکی از بهترین گزینه ها برای اجرای تکنیک های سازدهنی میباشد. تکنیک های سازدهنی به قطعات موسیقی روح بخشیده و آن ها را جذاب تر میکند.

صبا
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://taranommusic.ir/?p=3446
اشتراک گذاری:
hadi samadi
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

1 نظر در مورد آموزش سازدهنی مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *